به نظر رسیدن هواوی mate9 گلکسی s8 مقایسه سرعت گلکسی s8 و هواوی mate 9

به نظر رسیدن: هواوی mate9 گلکسی s8 مقایسه سرعت گلکسی s8 و هواوی mate 9 Galaxy S8 moghayese sorat Galaxy اس 8 va Huawei mate 9

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز بازار خودرو لاستیک‌های مرگبار

    لاستیک های غیراستاندارد بسیاری از سوانح مرگبار خیابان‌های کشور عزیزمان ایران را رقم می زنند. .

    لاستیک‌های مرگبار

    لاستیک های مرگبار

    عبارات مهم : ایران

    لاستیک های غیراستاندارد بسیاری از سوانح مرگبار خیابان های کشور عزیزمان ایران را رقم می زنند. .

    شاید جالب ترین آن، پدیده ای است که در اینترنت گل کرد و آن عاج دار کردن لاستیک های دست دوم و فروش آن به جای لاستیک نو هست. به جز این اعضای انجمن لاستیک کشور عزیزمان ایران می گویند که انبارهایشان پر از لاستیک های چینی درجه چندم است که تنها به علت ارزانی در بازار کشور عزیزمان ایران جای پای خود را باز کرده اند.

    لاستیک های قاچاق، بخش دیگری از لاستیک های غیراستاندارد بازار کشور عزیزمان ایران است که بنا به اعلام انجمن لاستیک چیزی حدود ٢٥ درصد سهم بازار کشور عزیزمان ایران را به خود تخصیص داده شده است می دهند. لاستیک های تاریخ مصرف گذشته و منقضی بخش دیگری از این بازار هستند و حالا تمامی این پدیده های بازار لاستیک در سوانح مرگبار نقش آفرینی می کنند.

    لاستیک‌های مرگبار

    رانندگان با لاستیک های کهنه کنار می آیند
    تقریبا نیمی از لاستیک های بازار کشور عزیزمان ایران خارجی هست. با توجه به سرانه مصرف تایر هر ماشین تقریبا حدود ٤٠٠ هزار تن لاستیک در کشور عزیزمان ایران مصرف می شود که مدیر سابق انجمن لاستیک می گوید سهم تولیدات داخلی از میزان مصرف حدود ٢٥٠ هزار تن بوده و ١٥٠ هزار تن دیگر از محل واردات تامین می شود.

    البته سماواتی، مدیر سابق اتحادیه لاستیک و روغن بر این باور است که این روزها میزان مصرف تایر در کشور کم کردن پیدا کرده است.

    پیش از این که قیمت لاستیک در بازار نجومی شود، بسیاری از دارندگان ماشین بعد از اینکه ٦٠ درصد عاج لاستیک ها ساییده می شد، لاستیک های خود را عوض می کردند، ولی این روزها به علت کم کردن قدرت خرید خانوارها، رانندگان تلاش می کنند تا آنجا که ممکن است تایرهای خود را نگه دارند و از آنها حداکثر استفاده را ببرند.

    خودروی داخلی با لاستیک خارجی تقاضای خودروسازان و نیاز بازار جهت تایر سایز ١٣ مورد استفاده پراید هر سال ٧ میلیون و ٨٠٠ هزار حلقه است که تمامی آن در داخل کشور تولید می شود و در نتیجه نیاز به واردات لاستیک سایز ١٣ نداریم. در مورد لاستیک سایز ١٤ مورد استفاده پژو نیز نیاز هر سال خودروساز و بازار ٦ میلیون و ٩٠٠ هزار حلقه است و از این تعداد ٤ میلیون و ٨٠٠ هزار حلقه در داخل تولید می شود و باید حدود ٢ میلیون تایر وارد کشور شود، همچنین جهت تایر سمند که سایز ١٥ دارد، هر سال ٣ میلیون و ٤٠٠ هزار حلقه نیاز است که ٣ میلیون و ١٦٠ هزار حلقه آن به وسیله تایرسازان داخلی تولید می شود و باید رقمی حدود ٢٨٠ هزار حلقه تایر وارد شود.

    لاستیک های غیراستاندارد بسیاری از سوانح مرگبار خیابان‌های کشور عزیزمان ایران را رقم می زنند. .

    انبارهایمان پر از تایرهای چینی است
    «انبارهایمان پر از تایرهای چینی درجه چندم است.» آنگونه که مدیر سابق انجمن لاستیک و روغن به «شهروند» می گوید: این لاستیک های درجه چندم چینی به علت قیمت ارزانش در بازار کشور عزیزمان ایران طرفداران زیادی دارد، بی توجه به این که این لاستیک ها به علت مواد اولیه بی کیفیتی که در تولیدشان استفاده می شود، عمرشان در بعضی موارد نصف تولیدات داخلی هم نیست.

    او با اشاره به این که کیفیت تایرهای داخلی قابل مسابقه با محصولات مشابه تولیدشده در کشورهای دیگر هست، گفت: شاخص های ١٦ گانه ای جهت سنجش کیفیت لاستیک وجود دارد و طبق استانداردهای جهانی تایرهای داخلی رتبه بندی می شوند ولی نباید به استانداردهای اضطراری اکتفا کرد و جهت ارتقای کیفیت باید تلاش کرد.

    ٢٠ تا ٢٥ درصد بازار لاستیک قاچاق است
    فعالان بازار بر این باورند که ۲۰ تا ۲۵ درصد لاستیک های موجود در بازار قاچاق هستند. حلوایی عضو انجمن لاستیک که این تایرها را تهدیدی جهت جان مردم می داند، می گوید: زیاد لاستیک هایی که به صورت قاچاق وارد کشور می شوند، تاریخ انقضایشان سر رسیده است و هیچ تضمینی درخصوص کیفیت آنها وجود ندارد.

    او با بیان این که تاریخ تولید و انقضای لاستیک های قاچاق در داخل دستکاری می شود، افزود: لاستیک های به ظاهر نویی که بی علت در بزرگراه های کشور می ترکند، همان لاستیک های تاریخ انقضا گذشته ای هستند که مدتی زیر آفتاب مانده و فاسد شده است و به صورت قاچاق وارد کشور عزیزمان ایران شده است اند.

    حلوایی با بیان این که ارایه خدمات بعد از فروش جهت لاستیک های وارداتی اضطراری هست، ادامه داد: براساس مقررات شرکت حمایت، شرکت واردکننده باید به مدت ۵ سال از تاریخ تولید تایر گارانتی کیفیت به همراه گارانتی نامه کتبی معتبر به مصرف کننده ارایه دهد، ولی متاسفانه این قانون در کشور ما رعایت نمی شود.

    او عمده لاستیک های قاچاق را از نوع اتوبوسی و کامیونی بیان کرد و افزود: قیمت لاستیک های قاچاق ۲۰ تا ۳۰ درصد ارزان تر از سایر لاستیک هاست

    لاستیک‌های مرگبار

    .
    گرانی ٨٠ درصدی لاستیک
    لاستیک در بازار ٨٠ درصد گران تر شد. مدیر سابق اتحادیه لاستیک و روغن در این باره می گوید: تایر های خودروهای وارداتی و سنگین از محل واردات تامین می شود و قیمت آنها به طور مستقیم به دلار بستگی دارد و از طرفی مواد اولیه لاستیک هایی که در داخل تولید می شود، وارداتی هست، بنابراین هرگونه عوض کردن بهای دلار بازار، قیمت ها را در بازار اوج و پایین می کند.

    آنگونه که این فعال بازار توضیح می دهد: بحران در بازار تایرهای سایز بزرگ مربوط به خودروهای وارداتی زیاد از بازار تایر خودروهای سواری داخلی هست. کم شدن ذخیره تایر موجود در انبارها، واردات کج دارومریز و غیرپیوسته و احتکار بعضی تایرهای خاص و پرفروش باعث شده است قیمت ها از شب عید تا به حال تا مرز یکصد درصد زیاد کردن یابد.

    گرانی یک میلیون تومانی لاستیک خودروهای لوکس
    احسان یکی از فروشندگان تایر در شمال پایتخت کشور عزیزمان ایران است که می گوید قیمت تایر ٢٣٥/٥٥/١٩ مربوط به هیوندای سانتافه که یکی از پرمصرف ترین تایرهای موجود در بازار هست، از قبل عید تاکنون بیش از یک میلیون تومان گران شده است و از حدود یک میلیون تومان به ازای یک جفت به حدود ٢,٢ میلیون تومان رسیده است.

    واقعیت این است که واردات چنین سایزهایی از تایر به شکل رسمی ممنوع نیست، ولی مشخص نیست که شرکت های وارد کننده و فعال در بازار تایر تاکنون موفق به دریافت ارز ٤٢٠٠ تومانی شده است اند یا خیر؟ در صورت تامین ارز نیز ظاهرا واسطه گری بشدت در بازار زیاد کردن یافته و محموله تایر های وارداتی با ارز ٤٢٠٠ تومانی ظرف چند دقیقه به وسیله واسطه ها خریداری شده است و بعد از چند دست گردش با قیمت های گزافی به مصرف کننده نهایی فروخته می شود.

    لاستیک های غیراستاندارد بسیاری از سوانح مرگبار خیابان‌های کشور عزیزمان ایران را رقم می زنند. .

    از سوی دیگر کمبود تایر در بازار نشان از کم کردن حجم واردات یا احتکار گسترده این کالای مصرفی در بازار دارد، ولی به علت حضور واسطه های غیررسمی، عملا راه چندان مشخصی نیز جهت پیگیری قیمت های گزاف فعلی از طریق شرکت حمایت از مصرف کننده یا سامانه تعزیرات قابل تصور نیست. مجموع این شرایط باعث شده است بسیاری از دارندگان خودروهای وارداتی قدیمی (مربوط به سال ٢٠١٦ و ماقبل) که حالا نیاز به تایر پیدا کرده اند، با کمبود این کالای مهم در بازار مواجه شده است و ناچار به خرید با قیمت های غیرمنطقی شوند.

    از همه بدتر آنکه نهایی نیز جهت وضع موجود قابل تصور نیست و در صورت ادامه یافتن این روند و نامشخص بودن نحوه فعالیت واردکنندگان تایر، قطعا قیمت ها روند افزایشی خود را حفظ خواهد کرد و شرایط به مراتب بدتر خواهد شد.

    چین صادرکننده مهم لاستیک به ایران
    تولیدکنندگان مهم تایر در دنیا کشورهای آمریکا، چین، کره، ژاپن، هند، فرانسه، آلمان و ایتالیا هستند که درحال حاضر غیر از آمریکا، واردات تایر از مابقی کشورها را داریم، البته کشورهایی مانند ترکیه، تایلند، اندونزی و مالزی هم تولیدکننده هستند که تکنولوژی وارداتی دارند.

    نگاهی به آمارها نشان می دهد چین به تنهایی حدود ٣٠ درصد تایر دنیا را تامین می کند. گمرک می گوید: ٣٩ درصد واردات تایر کشور عزیزمان ایران از چین، ٢٠ درصد از کره، ٧ درصد از ژاپن، ٥ درصد از ترکیه و ١٣ درصد از امارات بوده هست، البته نباید فراموش کرد محصولاتی که از امارات وارد کشور عزیزمان ایران می شود، تولیدات سایر کشورهاست.

    قبل از خرید لاستیک به موارد زیر دقت کنید :
    ١-کیفیت و ظاهر هر چهار لاستیک باید مانند هم باشد.
    ٢- ابعاد لاستیک ها باید متناسب با رینگ چرخ ها باشد، عدم تناسب اندازه هاي لاستیک با رینگ چرخ باعث فرسایش سریع آن می شود.
    ٣- قطر خارجی بزرگتر از اندازه معمول رینگ و لاستیک باعث از بین رفتن دقت سرعت سنج، برهم خوردن تناسب ساعت دورانی موتور نسبت به سرعت خودرو، اوج رفتن مصرف سوخت و کم شدن شتاب اولیه ماشین می شود. سازندگان لاستیک کلیه ابعاد آنها را براي جلوگیري از موارد ذکرشده دقیقا مورد بررسی قرار می دهند.
    ٤-لاستیک زاپاس ماشین باید براي استفاده در مسافت هاي کوتاه و همراه با سرعت میانگین ماشین باشد.

    «لاستیک های کهنه را می خرند، عاج دار می کنند و دوباره می فروشند. همین لاستیک های غیراستاندارد هنگامی که سر پیچ ها می ترکند، سوانح خطرناک ایجاد می کنند.» این خلاصه مضمون ویدیویی است که در اینترنت انتشار یافته و موجی از نگرانی ایجاد کرده هست. گرچه فروشندگان بازار پایتخت کشور عزیزمان ایران این عنوان را تایید می کنند، ولی عباس حلوایی، عضو انجمن لاستیک کشور عزیزمان ایران موارد مصرف این لاستیک ها را در چرخ دستی ها و تجهیزات کشاورزی در شالیزارها می داند. آنگونه که این فعال بازار به «شهروند» می گوید این لاستیک ها به آسانی جهت مصرف کنندگان قابل تشخیص هست. به گفته او بعضی از واحدهای صنفی لاستیک های مسئله داری که خودروسازان به مزایده می گذارند یا تایرهایی را که سمساری ها از مردم می خرند، دوباره عاج دار کرده و می فروشند.

    لاستیک‌های مرگبار

    غیرقانونی است ولی برخورد نمی کنیم
    درباره این که این لاستیک ها با جان رانندگان بازی می کنند یا نه؟ فعالان بازار پایتخت کشور عزیزمان ایران عقاید متفاوت و حتی متناقضی دارند، ولی آنها تاکید می کنند که در بازار کشور عزیزمان ایران لاستیک های چینی غیراستاندارد و لاستیک های قاچاق زیاد هست. عباس سماواتی، مدیر سابق اتحادیه لاستیک و روغن ولی به «شهروند» می گوید: این کار تخلف است و واحدهای صنفی براساس قوانین مصوب اتحادیه اجازه چنین کاری ندارند. البته او این توصیه را هم اضافه می کند: با وجود غیرقانونی بودن این کار، اتحادیه به علت پرسشها این روزهای بازار برخوردی با این افراد نمی کند.

    روزنامه شهروند

    واژه های کلیدی: ایران | بازار | میلیون | لاستیک | واردات | وارداتی | خودروهای وارداتی | بازار خودرو


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار